تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/12/13 - 01:48
کد خبر: 387665

«خبرنامه دانشجویان ایران» در گزارشی بررسی کرد؛

اعتراضات گسترده به برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی در اسفند ۹۹/ دانشجویان خواستار لغو آزمون‌های غیرضرور شدند

اعتراضات گسترده به برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی در اسفند ۹۹/ دانشجویان خواستار لغو آزمون‌های غیرضرور شدند

با گذشت چهار روز از مهلت تعیین شده برای تغییر محل آزمون، برخی از داوطلبان آزمون‌های علوم پزشکی اسفند ماه ۹۹ با ابراز شکایت از برخی دانشگاه‌های محل آزمون، از عدم موافقت و عدم پاسخگویی آن‌ها در جهت پذیرش و تغییر حوزه امتحانی خبر دادند و اعلام کردند که برخی از دانشگاه‌های محل آزمون با بهانه جلسات، پاسخگویی داوطلبان نیستند و از انتقال دانشجویان به حوزه‌های نزدیک محل سکونت آن‌ها خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 8 اسفند ماه سال 99 بود که مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شرایط ویروس کرونا در کشور، امکان شرکت در این آزمون در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کننده آزمون (بدون در نظر گرفتن محدودیت ظرفیت در حوزه‌های برگزاری آزمون الکترونیک) در سامانه مرکز سنجش فراهم شده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده بود، داوطلبان در صورت تمایل به تغییر حوزه امتحانی خود بر اساس محل سکونت و یا نزدیک‌ترین حوزه امتحانی به محل سکونت (در صورت حوزه امتحانی نبودن محل سکونت) می‌توانستند تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۰ اسفند ۹۹ با دانشگاه محل تحصیل خود تماس بگیرند و محل آزمون خود را تغییر دهند.

با گذشت چهار روز از مهلت تعیین شده برای تغییر محل آزمون، برخی از داوطلبان آزمون‌های علوم پزشکی اسفند ماه ۹۹ با ابراز شکایت از برخی دانشگاه‌های محل آزمون، از عدم موافقت و عدم پاسخگویی آن‌ها در جهت پذیرش و تغییر حوزه امتحانی خبر دادند و اعلام کردند که برخی از دانشگاه‌های محل آزمون با بهانه جلسات، پاسخگویی داوطلبان نیستند و از انتقال دانشجویان به حوزه‌های نزدیک محل سکونت آن‌ها خودداری می‌کنند. 

به همین منظور داوطلبان از سراسر کشور با ارسال نامه‌هایی به وزارت بهداشت و اعلام اینکه تعویق در آزمون‌های مذکور تبعات زیان باری برای دانشجویان در سیستم آموزشی نخواهد داشت، خواستار تعویق آزمون‌های گروه علوم پزشکی اسفندماه ۹۹ به زمانی پس از پیک چهارم کرونا شدند.

در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم؛

برگزاری آزمون، کانون کرونا تشکیل می‌دهد!

بسیج دانشجویی، شورای صنفی و انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز طی نامه‌ای خطاب به رئیس و معاون آموزشی  این دانشگاه با بیان اینکه تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون، قبل، حین و بعد از آزمون باعث ایجاد تشکیل کانون‌های کرونا می‌شود، خواستار لغو آزمون‌های اسفند ماه علوم پزشکی شدند. 

لغو آزمون‌ها خللی در روند آموزشی دانشجویان ایجاد نمی‌کند

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نامه‌ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت با درخواست لغو آزمون‌های جامع علوم پزشکی اعلام کرد که لغو این آزمون‌ها خللی در روند آموزشی ایجاد نمی‌کند.

لزوم تعویق آزمون‌ها با وضعیت قرمز استان خوزستان

دبیران کل شورا‌های صنفی دانشجویان منطقه ۴ آموزشی کشور (خوزستان و لرستان) در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های قطب ۴ اعلام کردند که با نظر به آغاز و شدت یافتن موج چهارم ویروس کرونا در سطح کشور که موجب ایجاد وضعیت قرمز در استان خوزستان شد و همچنین شیوع موتاسیون جدید انگلیسی ویروس (با سرعت ابتلا و کشندگی بالاتر) در سطح کشور بنا به گفته نمکی، وزیر محترم بهداشت، خواستار لغو یا تعویق آزمون‌های جامع اسفندماه ۹۹ هستیم.

با آمار قبولی بیش از ۹۵ درصد خواهان لغو آزمون‌ها هستیم

دبیران مرکزی شورا‌های صنفی چهار دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان در نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۳ آموزشی کشور نوشتند: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، خواهان لغو یا تعویق آزمون‌های غیر ضروری اسفندماه (با آمار قبولی بیش از ۹۵ درصد) شامل علوم پایه پزشکی و دندان‌پزشکی و پیش کارورزی هستیم.

درخواست ما تعویق آزمون‌های غیر ضرور است

دبیران شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه ۵ آموزشی کشور، خواهان لغو یا تعویق آزمون‌های غیر ضروری اسفندماه ۹۹ شدند.

داوطلبان شرق کشور خواستار لغو آزمون‌‍‌ها هستند

دبیران شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی سبزوار، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی گناباد و جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی در نامه‌ای به محمدحسین بحرینی، رئیس شورای کلان منطقه دانشگاه‌های علوم پزشکی در منطقه ۹ خواستار پیگیری تعویق برگزاری لغو آزمون‌های جامع اسفندماه علوم پزشکی کشور (علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی) از وزارت بهداشت شدند.

بر این اساس بحرینی، رئیس شورای کلان منطقه دانشگاه‌های علوم پزشکی در منطقه ۹ نیز در واکنش به اعتراضات ارسال شده در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار مساعدت وزارت بهداشت با این موضوع شد.

با وجود اعتراضات گسترده داوطلبان آزمون‌های گروه علوم پزشکی اسفند ماه ۹۹ به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا و همچنین ممنوعیت عبور و مرور در ۱۱ استان و وجود شرایط نامطلوب در برگزاری آزمون‌ها همچون تجمع دانشجویان جهت شرکت در آزمون و عدم وجود خوابگاه مناسب و افزایش تردد بین شهری دانشجویان، وزارت بهداشت هنوز تصمیمی در جهت تعویق آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی نگرفته است.

حسین قنبری، مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون‌های اسفند ماه ۹۹ وزارت بهداشت گفت: مبنای کار معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزاری آزمون‌ها و تمامی فرایند‌های آموزشی مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است تا اختلالی در روند آموزش پیش نیاید؛ البته در شرایط استثنایی و بحرانی برای تعویق و یا عدم تعویق آزمون‌ها یا هر فرایند آموزشی دیگر، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

وی ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با کرونا با رصد وضعیت کشور تصمیم می‌گیرد که آیا امکان برگزاری آزمون‌ها وجود دارد یا خیر. تاکنون هیچ تصمیمی برای تعویق آزمون‌ها در ستاد گرفته نشده بنابراین تمامی آزمون‌های اسفند طبق برنامه‌ریزی انجام شده برگزار خواهد شد.

مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: قطعا تعویق آزمون‌ها مشکلاتی را در حوزه آموزش برای دانشجویان به وجود خواهد آورد، اما اگر ستاد کرونا در موارد بحرانی تشخیص دهد که برگزاری آزمون‌ها، سلامت دانشجویان را به خطر خواهد انداخت ما در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تبعیت خواهیم کرد. از دانشجویان درخواست می‌کنیم که به شایعات در خصوص تعویق آزمون‌ها توجه نکنند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌ها شرکت کنند.

در نهایت امیدوار هستیم وزارت خانه تمهیداتی بیندیشد تا داوطلبان آزمون‌های گروه علوم پزشکی اسفندماه ۹۹ علاوه بر استرس پذیرش در آزمون‌‍‌ها، نگرانی ابتلا به کرونا را نداشته باشند.

گزارش از محمد رمضانی 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
رهبر انقلاب: غزه امروز مسئله اول دنیا است +فیلم
وظایف معاونت پرورشی در بیان رهبر انقلاب +فیلم
دلیل تشکر از معلم از زبان رهبر انقلاب +فیلم
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
گزارش تصویری همایش اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده +عکس
تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال
افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور
وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجری باسابقه ورزشی درگذشت
دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
پیدا شدن دختر فراری در کلانتری
مالیات در انتظار خانه‌های خالی/ ۵۷۰ هزار واحد خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده است
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top